Fractievoorzitter / raadslid

Max Slotboom

Over Max Slotboom

Max (19-03-1959) is geboren in Ilpendam en sinds 1974 woonachtig in Volendam.

Burgerlijke staat: gehuwd, twee kinderen en vier kleinkinderen.

Max is 33 jaar werkzaam geweest bij Tetterode-Nederland BV. (een groothandel in de grafische industrie) waar hij van magazijnbediende is doorgegroeid naar ICT medewerker. Hij heeft 12 jaar deel uit gemaakt van de Ondernemingsraad van Tetterode. Dit is voor Max een opstap naar de (lokale)politiek geweest.

In 2011 is hij ten gevolge van een reorganisatie overgestapt naar het AMC Amsterdam waar hij 4 jaar als Application Packaging Engineer werkzaam is geweest. Sinds januari 2015 werkt Max bij de Vrije Universiteit Amsterdam, nu als Contractmanager/Licentiebeheerder.

Max is vanaf september 2013 lid van de fractie Edam-Volendam. Na de verkiezingen in 2014 was hij burgerraadslid namens de fractie. Door het vertrek van Ellen Fleurke is hij op 02-07-2015 geïnstalleerd als raadslid. Vanaf 2016 vervulde Max de rol van burgerraadslid. Vanaf juli 2023 is hij Pim Bliek opgevolgd als fractievoorzitter en raadslid.

Max heeft het sociale aspect van de samenleving in een hoog vaandel staan, woont bijna 40 jaar in de oude kom van Volendam en is zeer begaan met de openbare inrichting van met name de oude kommen van onze gemeente.