Pim Bliek opnieuw lijsttrekker PvdA Edam-Volendam

12 december 2021

Op haar afdelingsvergadering van maandag 29 november jl. hebben de aanwezige leden van de PvdA Edam-Volendam het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de gemeenteraadverkiezingen op 16 maart 2022 unaniem vastgesteld.

Voor de PvdA Edam-Volendam is het verkiezingsthema: betaalbaar wonen voor iedereen. De wooncrisis raakt ons allemaal en de gevolgen voor de samenleving zijn desastreus. Ook in Edam-Volendam is het voor met name starters bijna onmogelijk geworden een betaalbare woning te vinden. De PvdA kiest, in navolging van PvdA Purmerend, voor een nieuwe norm bij nieuwbouwprojecten: minimaal 30% sociale huurwoningen, 40% betaalbare koop en middenhuur en 30% wat duurdere woningen. Zo verdelen we nieuwbouwwoningen eerlijk en krijgt iedereen een kans.
Onlangs is een motie van de PvdA aangenomen tegen opkoop en voor woonplicht, een eerste goede stap. Een huis is om in te wonen, niet om ze te verzamelen!

De aanvoerder van de kandidatenlijst is opnieuw Pim Bliek (46) uit Beets. Op plek twee staat ervaren burgerraadslid Max Slotboom (62) uit Volendam en op plek drie vinden we nieuwkomer Berber van den Essenburg (23) uit Edam.

De leden hebben het volste vertrouwen in deze veelzijdige kandidaten.

Kandidatenlijst PvdA Edam-Volendam GR2022

1. Pim Bliek