27 oktober 2015

Veilig te land én ter zee!

Veiligheid voor iedereen te land én te water. Dat is wat wij willen.

Gemeenten krijgen van het rijk meer geld voor veiligheid op straat. De PvdA is daar blij mee. Met dat geld willen wij de veiligheid bevorderen in onze gemeente.

Zo willen wij de combinatie van handhavers, opsporingsambtenaren en de straathoekwerker effectiever in zetten. Zodat overlast, misdrijven en overtredingen verminderen en een veiligere samenleving ontstaat in alle dorpen en steden van onze gemeente.

Ook vinden wij het van groot belang dat er aandacht is voor veiligheid op het water. Watersport, recreatie, toerisme en de beroepsvaart moeten ook op goede veiligheid kunnen rekenen, net als op het land. Wij vinden een betere samenwerking tussen de hulpdiensten zoals politie, brandweer, ambulance, de KNRM en ons lokale Reddingstation dan ook een goede zaak.

Wij willen dat onze kinderen veilig buiten kunnen spelen. Daarom willen wij meer 30 kilometer zones. Op die manier is het verkeer voor jong en oud veilig.